هشدار به هواداران پرشور تبریزی؛ فعالیت پان‌ترکیسم متعصب پشت نقاب فوتبال تبریز

عنــــصــــر شـــــــیــــک

ما در شبکه های اجتماعی
این گروه های متعصب نه تنها جو تبریز که در حال برهم زدن جو همه شهرهای آذری نشین است و می‌خواهد از تعصب آذری‌زبان‌ها نهایت سوء‌استفاده را داشته باشد.

اززمانی که تیم تراکتورسازی تبریز وارد مسابقات لیگ برترشده است همواره دیدارهایی که در شهر تبریز به میزبانی این تیم برگزار می شد دارای حاشیه هایی بوده و هست.

 در چند فصل اخیر، فعالیت گروهک پان ترکیسم با هدف جداسازی این بخش از کشور عزیزمان جدی تر شده است.

این گروه کم تعداد با سوء استفاده از تجمع هواداران پرشور آذری درصدد هستند تا اهداف شوم خود را در استادیوم های ورزشی پیگیری کنند.

این در حالی است که آن‌طور که از شواهد و قرائن استنباط می‌شود، هنوز دستگاه های امنیتی موضوع فعالیت پان‌ترکیسم پشت نقاب ورزشی تیم‌های تراکتور سازی و شهرداری تبریز را جدی نگرفته‌اند!

این گروه متعصب که اتفاقاً هیچ اهمیتی به موفقیت ورزشی تیم‌های تبریزی نمی‌دهد و تنها به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است، نه تنها جو تبریز که در حال برهم زدن جو همه شهرهای آذری نشین است و می‌خواهد از تعصب آذری‌ زبان‌ها نهایت سوء‌استفاده را داشته باشد.

مدتی است که در همسایگی آذربایجان شرقی در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه، پوستر و برچسب باشگاه تراکتور در حد گسترده‌ای توزیع می شود، در حالی که کارشناسان اجتماعی به‌خوبی می‌دانند که تراکتور تنها بهانه‌ای است برای سوء‌استفاده از احساسات جوانان غیرتمند آذری.

از جمله اقدامات دیگر این گروه جدایی‌طلب نیز گسترش جو ضد فارس و فارسی‌ زبانان در شهرهای آذری‌ زبان است که به عنوان یکی از جدی‌ترین راهبردهای این گروه توسط هواداران آن پیگیری می‌شود.

چند فصل پیش علی دایی بازیکن و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که اصلیتی آذری دارد و زاده شهرستان اردبیل است نیز در اظهارات خود پس از دیدار جنجالی پرسپولیس و شهرداری تبریز تاکید کرد که خیلی از این ‌آقایان برای فوتبال به ورزشگاه نمی ایند.

همچنین گزارش‌های مردمی و تصاویر ضبط شده از بازیها نشان می‌دهد که اعضای این گروهک‌ها بارها باپرچم یک کشور دیگر به ورزشگاه رفته و به بهانه تشویق تیم تبریزی، پرچم اجنبی را در خاک وطن بلند می‌کنند.

بنابراین گزاش فعالیت این گروه و پیامدهای نگران کننده احتمالی آن هوشیاری هر چه بیشتر هواداران پرشور تبریزی و مدیران متعهد ورزش  و به‌خصوص مدیران این باشگاه را می طلبد تا مبادا از روی غفلت و ناآگاهی با صدای تجزیه طلبان هم‌صدا شوند.

از طرفی دیگر نیاز به فعالیت بیش از پیش نیروهای امنیتی و انتظامی در این خصوص و البته با استفاده از راهکارهای «فرهنگی - ورزشی» و نه «انتظامی-امنیتی» در این ورزشگاه ها احساس می شود.

به‌نظر می‌رسد بهترین راهکار برای جلوگیری از این جریان انحرافی در ورزش کشور، فرهنگ‌سازی برای هواداران تراکتور و آشنایی آنان با پیشینه تاریخی همراهی آذری‌ زبانان با سایر اقوام ایرانی برای حفظ و حراست از تمامیت ارضی و استقلال کشوری است که بخشی از مردم آن را در طول تاریخ آذری‌های غیور و دوست‌داشتنی تشکیل داده‌اند.









 سرگرمی و خنده

مصطفی صالحی

گروه های جوک و پر طرفدار تلگرام,بانک گروههای تلگرام ,دعوت همزمان به گروههای جوک پرطرفدار تلگرامتلگرام، گروه تلگرام، Telegram، انواع گروهها در تلگرام، تلگرامی، گروه های تلگرام، دعوت گروه تلگرام، گروهای تلگرام، ورود به گروه تلگرام، لینک دعوت تلگرام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : Mostafa بازدید : 1483 تاریخ : جمعه 18 ارديبهشت 1395برچسب:پان ترکیسمپان ترکیسم و جعل تاریخپان ترکیسم در ایرانپان ترکیسم ایران و آذربایجانپان ترکیسم اذربایجانپان ترکیسم ایرانپان ترکیسم در افغانستانپان ترکیسم یعنی چه؟پان ترکیسم در ارومیهپان ترکیسم و ایرانپان تركيسم در ايرانپان ترکیسم های ایرانپان ترکیسم و ایران Pdfپان ترکیسم و ایران کاوه بیاتدانلود کتاب پان ترکیسم ایران و آذربایجانپان ترکيسمپان ترکیسم در تبریزپان ترک های ایرانپان ترکیست های ایرانپان ترکیسم افغانستانپان ترکیستهاپان ترکیست یعنی چهپان ترکیسمپان ترکیسم و جعل تاریخپان ترکیسم در ایرانپان ترکیسم ایران و آذربایجانپان ترکیسم اذربایجانپان ترکیسم ایرانپان ترکیسم در افغانستانپان ترکیسم یعنی چه؟پان ترکیسم در ارومیهپان ترکیسم و ایرانپان تركيسم در ايرانپان ترکیسم های ایرانپان ترکیسم و ایران Pdfپان ترکیسم و ایران کاوه بیاتدانلود کتاب پان ترکیسم ایران و آذربایجانپان ترکیست های ایرانپان ترکیسم افغانستانپان ترکیست یعنی چهدانلود کتاب پان ترکیسم و ایران,